ذبح کودکان برای پیروزی در انتخابات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 104
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 349
:: بازدید سال : 1011
:: بازدید کلی : 70716
نویسنده : فاضل اذرشاد-احمدتابان-م.حسینی
سه شنبه 26 خرداد 1394

 کنانی و سیلویا، برادر و خواهر نه و هشت ساله، مشغول تماشای گله حیوانات در روستا بودند که مردی به آنها نزدیک شد.  

این مرد که اسپریتو بسیکوا نام داشت عصبانی بود. او کنانی و سیلویا را متهم کرد که گاوهایشان را وارد مزرعه او کرده ند و به همین خاطر آنها را به داخل جنگل برد. اول به کنانی حمله کرد. کنانی و قتی به هوش آمد یک زخم چاقو روی گردنش بود و خواهرش هم کنارش مرده بود.  

او گفت: "اسپریتو ما را گرفت و با خود به جنگل برد. دستش را روی گلوی من گذاشت و با چاقو ضربه ای به گردنم زد. وقتی به هوش آمدم دیدم کل بدن خواهرم را بریده شده و مرده است." 

به گفته پلیس، جسم کوچک سیلویا به طرز وحشتناکی بریده شده و قلب و اعضای بدنش با چاقو بیرون آمده و برای استفاده در تشریفات جادوگران برداشته شده بودند.  

قربانی کردن کودکان پدیده ای آزاردهنده و گسترده در اوگاندا است. این موضوع به حدی جدی است که دولت برای مقابله با آن یک یگان نظامی تشکیل داده است.  

فعالان حقوق کودکان می گویند: "
قربانی کردن کودکان مربوط به سنت نیست، بلکه طمع افراد برای پیمودن یک شبه ره صد ساله در رسیدن به قدرت و ثروت است. آنها بیان داشتند که با نزدیک شدن به ایام انتخابات سال 2016، احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.  " 

کودکان قربانیان جنایت های ضد بشری

به تازگی موسی بینوگا، فرمانده یگان نظامی قربانی و 
قاچاق ضدبشری اوگانادا در خصوص خشونت علیه کودکان گفته:" انتظار می رود این پدیده افزایش یابد.  "

وی تاکید کرده: "
انتخابات نزدیک است و شما خواهید دید که بسیاری از اهالی اوگاندا، حتی افراد سرشناس به جادوگران مراجعه می کنند. بعضی از آنها چنان بیچاره هستند که اگر جادوگر بگوید که در انتخابات پیروز خواهد شد به شرطی که یک بچه قربانی کند، این کار را می کنند. "

بینوگا ادامه داده: " امسال تا به حال پنج مورد و سال گذشته نیز 9 مورد قربانی کردن گزارش شده بود اما فعالان این ارقام را رد کرده و می گویند که ارقام واقعی بالاتر از اینهاست.  "

افزایش شدید در موارد گزارش شده از 
قربانی کردن کودکان در سال 2009 منجر به تشکیل وزارتخانه های مراقبت از کودک کیامپیسی (KCM)، خیریه ای که با خانواده های قربانیان و بازماندگان کار می کند، شده است.  

شلین کازوسی، مأمور محافظت از کودکان در این خصوص می گوید: " هر ماه چند گزارش به این خیریه می رسد که نشان می دهد که قتل های آیینی در سر تا سر جامعه 
اوگاندا وجود دارد.  "

او ادامه می دهد: "ثروتمندان معتقدند که اگر قربانی کنند، کارشان رونق می یابد و فقرا معتقدند که اگر یک کودک قربانی کنند، ثروتمند می شوند." 

بریدن اندام های جنسی 

کاسوزی به مورد گادفری کاتو کاجوبی ، یک تاجر بسیار بسیار ثروتمند اشاره کرد، که در سال 2012 به خاطر قتل آیینی یک پسر 12 ساله که سر و اندام های جنسی اش را نیز قطع کرده بود به حبس ابد محکوم شد.  

در این میان، مواردی از ناپدید شن کودکان در مسیر مدرسه تا خانه و هنگام آوردن آب از دره ها را می توان در سر تا سر اوگاندا یافت. بعضی اوقات بعد از مدتی اجساد آنها در حالیکه اعضای بدنشان بریده شده اند، در جنگل ها یا مناطق مسکونی کشف می شود.  

کودک ربایی و قتل های آیینی را معمولاً جادوگران سازمان دهی می کنند که مشتریان آنها با این باور که قربانی کردن یک کودک منجر به ثروت و رونق شده و باعث بر طرف شدن ناتوانی و افزایش حاصلخیزی می شود، مبالغی را به آنها می پردازند.  

بینوگا در این باره تاکید کرده: "دستگیری و محاکمه تأمین کنندگان مالی این قتل ها تقریباً غیرممکن است زیرا جادوگران از افشای نام آنها خودداری می کنند.  "


اعتراف قاتل به فروش اعضای کودکان

در هر حال،بیسکوا به اتهام تهاجم در ماه فوریه سال 2013 در روستای ناساکا واقع در 130 کیلومتری شمال غرب کامپالا پایتخت 
اوگاندا محاکمه شد. او در حال سپری کردن ده سال زندان به علت تلاش برای قتل کنانی بوده و بعد از آن نیز متحمل اجرای حکم مربوط قتل سیلویا خواهد بود.  

او اعتراف کرده:  اعضای بدن قربانی را در ازای دریافت 16500 دلار، برای برادر خود که یک جادوگر است، ارسال کرده است.  

جوزف نانکوندا پدر پریشان حال این کودکان اما تقاضای قصاص قاتل دختر خود را دارد.  

این پدر 48 ساله که دامدار بوده و شش فرزند دارد می گوید: "من تقاضای قصاص برای او دارم تا عبرتی برای دیگران باشد. هر وقت  فرزندان من تأخیر می کنند، ضربان قلب من شدیدتر می شود. من همیشه دلهره دارم." 

دولت 
اوگاندا در ماه فوریه برنامه عملیاتی ملی را برای اتمام این قتل ها ارائه داده و لایحه ای را برای ساماندهی اطبای سنتی که برخی از آنها به حرفه جادوگری مشغولند، به تصویب رساند.  اما بینوگا هشدار داده که قربانی کردن کودکان به آسانی تمام نمی شود. 
 
وی اعلام کرده: "این جرم مبتنی بر نگرش های ذینفعان آن است. تا زمانی که افراد معتقد به آن وجود داشته باشند، این کار ادامه خواهد داشت." 


آفتاب سلماس نمایش آزادی تفکر واندیشه

:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
آفتاب سلماس مقدم شما همشهریان را گرامی میدارد.ما همراه شما باگامهائی بلند؛ در آرزوی شکوفائی سلماس ؛ ازجای برخاسته ایم و بااعتقاد به وجود زمینه های شایسته شهرمان برای توسعه ؛ رشد و پویائی؛ هم کلامتان خواهیم بود
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
هاست لینوکس cpanel
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آفتاب سلماس و آدرس aftabsalmas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.